top of page

Pirmokų išvyka į Estiją

Ankstų vasario 5─osios dienos rytą I f ir I b klasių mokiniai išvyko į kelionę po Estijos sostinę Taliną ir antrą pagal dydį šalies miestą Tartu.

Po dešimt valandų trukusios kelionės autobusu pirmokai atvyko į Estijos sostinę. Čia jie vaikščiojo po Talino senamiestį, užlipo į Tompea kalną, nuo kurio atsiveria labai graži Talino panorama. Gimnazistai grožėjosi architektūriniais paminklais, išgirdo daug įdomių istorijų apie viduramžius menančius pastatus. Mokiniai apsilankė Estijos parlamente, estų vadinamame Riigikogu, sužinojo apie Estijos politinę, kultūrinę bei ekonominę padėtį, apsilankė posėdžių salėje. Po ilgos pirmosios eksursijos dienos pirmokai įsikūrė viename iš Taline esančių viešbučių.

Antrosios dienos rytą, po sočių pusryčių, autobusas pajudėjo Tartu link. Moksleiviai aplankė gražų senamiestį, Tartu universiteto miestelį bei observatoriją, kurioje XIX a. astronomas, profesorius F. G. V. Struvė apskaičiavo ir sudarė į UNESCO paveldo sąrašą įtrauktą Struvės geodezinį lanką. Visus sužavėjo ir didžiausias Baltijos šalyse esantis mokslo centras AHHAA, kur gimnazistai susipažino su įvairių mokslo sričių naujovėmis. Apsilankė laboratorijoje, kur pjaustė ir tyrinėjo tikrą akį bei ištyrė DNR. Visi apsilankė planetariume, kur sužinojo daug naujų, negirdėtų faktų apie astronomiją.

Pirmokų eksursija į Estiją ─ ne tik labai įdomi ir prasminga mums, bet ir puikus būdas atsipalaiduoti ir pabūti vieniems su kitais. Manau, kad ši ekskursija visiems paliko neišdildomų prisiminimų, ir tikiuosi, kad tokių ekskursijų dar sulauksime.

Ugnė Budriūnaitė, I b klasės gimnazistė

Ekskursija „Microsoft“ biure

Šaltą gruodžio 14 dienos popietę I b klasės mokiniai su savo informacinių technologijų mokytojomis važiavo aplankyti „Microsoft Lietuva“ biuro.

„Microsoft“ – tai didžiausias programinės ir technologinės įrangos gamintojas pasaulyje. Pats populiariausias įmonės produktas – operacinė sistema „Microsoft Windows“ veikia daugelio mūsų kompiuteriuose ir telefonuose.  „Microsoft“ turi savo būstines beveik kiekvienoje pasaulio šalyje įskaitant ir Lietuvą („Microsoft Lietuva“ įkurta 2003 metais). Savo veiklą jie apibūdina taip: „Siekiame tobulinti pasaulį darydami tai, ką mokame geriausiai – padėdami žmonėms suvokti jų galimybes, naudojant šiuolaikines technologijas.“

Tik atvykę į šią kompaniją, mes įžengėme į JAV. Taip yra todėl, kad „Microsoft“ biuras – JAV ambasada kiekvienoje valstybėje, kurioje yra įsikūrusios būtent šio gamintojo būstinės. Pirmokai buvo supažindinti su naujausiomis „Microsoft“ technologojomis ir operacinėmis sistemomis, pasivaikščiojo po biurą, susipažino su keliais darbuotojais ir net gavo pasiūlymą ir paskatinimą atlikti moksleivių praktiką „Microsoft“ biure ar kitose įmonėse.

Ekskursija po didžiausių pasaulyje programinės ir technologinės įrangos gamintojų būstinę „Microsft“  paliko puikų įspūdį visiems I b klasės mokiniams. Tai buvo didelis paskatinimas ir postūmis pradėti siekti savo karjeros aukštumų jau dabar.

Keletas įdomių „Microsoft“ naujienų:

Ugnė Budriūnaitė, I b klasės gimnazistė

Pirmokų išvyka į Viekšnius

Šį rudenį, kaip ir kiekvienais metais, gimnazijos pirmokai lankėsi Mykolo Biržiškos tėviškėje – Viekšniuose, taip pat ir Ventos  regioniniame parke bei Papilėje.

Po keturių valandų praleistų autobuse, kuris tuo metu tapo bendravimo centru, mes pasiekėme neseniai duris atvėrusį Ventos regioninio parko lankytojų centrą. Mums buvo papasakota apie šios vietovės kraštovaizdį,  geologines ypatybes, kultūrą ir istoriją.

Aplankius Ventos regioninio parko lankytojų centrą, autobusas pajudėjo Papilės miestelio link, kur paskutinius savo gyvenimo metus praleido istorikas, rašytojas Simonas Daukantas. Būtent todėl mes aplankėme S. Daukanto paminklą. Vėliau pamatėme Purvių geologinę atodangą, užkopėme net į du  apžvalgos bokštus.

Ir galiausiai atvykome į Viekšnius –  miestelį, kuriame gimė ir užaugo Mykolas Biržiška su savo broliais Vaclovu ir Viktoru. Jie visi tapo Lietuvai svarbiais profesoriais. Viekšniuose aplankėme Biržiškų šeimos muziejų, įsikūrusį atstatytame name, kuriame taip pat veikia ir Viekšnių biblioteka, paminklą Biržiškų šeimai bei Viekšnių pirmosios vaistinės muziejų – vieną seniausių vaistinių Lietuvoje, taip pat ir seniausią pastatą Viekšniuose. Vaistinės muziejus gali pasigirti farmacijos ekspozicija bei vaistažolių sodu, kuris išsiskiria savo vaistinių augalų rūšių gausumu.

Tradicinė pirmokų kelionė į Mykolo Biržiškos tėviškę – Viekšnius, ne tik prasminga ir įdomi gyvosios istorijos pamoka, bet ir puikus būdas puoselėti klasės tarpusavio ryšius, sužinoti apie kitus daug naujo. Manau, kad ši kelionė visiems paliko neišdildomą įspūdį...

Ugnė Budriūnaitė, I b klasės mokinė,

nuotraukų autorė Jorė Pivoriūnaitė, I b klasės mokinė

Spalvos moksle ir mene

Šeštadienį, lapkričio septintą dieną, lankėmės parodoje MOKYKLA 2015, kuri vyko „Litexpo“ Lietuvos parodų ir kongresų centre. Daugiau sužinoti apie optiką mus pakvietė fizikos mokytoja R. Miliajeva. Paskaitoje „Kodėl mes matome spalvas?“ siekėme įsitikinti, jog mokslas ir menas yra neatsikiriami, skatina kūrybiškumą. Kūrybinėse dirbtuvėse pasigaminome spalvų ratą, kūrėme  flomasterio rašalo chromatografiją, atlikome subtraktyvų spalvų maišymą. Paskaitoje nagrinėjome spalvų reikšmę fizikos, chemijos ir meno srityse.

Gamtoje matome gražiausius spalvų darinius, bet užrašyti tai galime tik sudėtingomis cheminėmis formulėmis. Įdomu tai, kad iš mišinio spalvų galime suprasti, jog įvyko reakcija tarp tam tikrų medžiagų. Spalvos susidaro pagaminus druskų vandenininius tirpalus. Pavyzdžiui, raudona susidaro iš  , geltona iš  druskų.

Fizikoje spalvos susijusios su šviesa, nes galime matyti tik atsispindinčią šviesą nuo apšviesto daikto. Tuo įsitikinome kūrybinėse dirbtuvėse uždengdami stalinę lempą skirtingų spalvų plonais plastikiniais lakštais, šviečiant skirtingų spalvų diodams (LED lempoms).

Mene, naudojantis pagrindinėmis spalvomis, sukuriamos išvestinės spalvos. Jau pradinėse klasėse maišydavome mėlyną su geltona ir gaudavome žalią; žydrą sumaišę su su purpurine  gaudavome raudoną. Nepamirškime, jog menas taip pat glaudžiai susijęs su šviesa.

Džiaugiamės mums suteikta galimybe apsilankyti parodoje ir sužinoti ką nors nauja.

Faustina Žukaitė, I g klasės mokinė

Istorinis ir meniškas Kaunas

Nors ir lietingą, tačiau kupiną teigiamų emocijų lapkričio 11 dienos rytą II a, II b ir II c klasės mokiniai su auklėtojomis ir geografijos mokytoju Daliumi Pranculiu pajudėjo iš Vilniaus link Kauno.

Pirma ekskursijos stotelė – Pažaislio vienuolynas. Nuostabiu grožiu ir įdomia savo istorija užbūręs vienuolynas paliko magišką  įspūdį gimnazistams. Po pažinties su vienuolynu  antrokų laukė Nacionalinis Mikalojaus Konstantino Čiurlionio dailės muziejus. Čia mokiniai gerėjosi dailininko piešiniais bei praplėtė žinias apie patį menininką. Per laisvą laiką gimnazistai pietavo ir apžiūrėjo Kauno senamiestį. Tačiau diena dar nesibaigė – ekskursiją vainikavo Vytauto Didžiojo karo muziejus, kuris savo ginklų bei senovinių kareivių kostiumų gausa sužavėjo biržiškiečius.

Gavę istorijos žinių ir pasigėrėję  įspūdingo grožio vaizdais antrokai grįžo namo. Gimnazistai be galo dėkingi mokytojui Daliui Pranculiui ir  klasių vadovėms už puikiai praleistą dieną.

Irtautė Gutauskaitė, II b klasės mokinė

Aleksandro Puškino muziejus Markučiuose

Kaip ir kiekvienais metais, šiemet birželio 6 dieną, per žymaus rusų poeto Aleksandro Puškino gimtadienį, Literatūrinio Aleksandro Puškino muziejaus kiemelyje Markučiuose sugūžėjo būrys talentingų ir įdomių žmonių. Taip pagarba šiam klasikui rodoma jau 15 – tą kartą tradicija tapusiu konkursu ,,Mano Aleksandras Puškinas“, kasmet suburiančiu kūrybingą jaunimą iš visos Lietuvos.  Jame daugelį metų dalyvauja ir mūsų gimnazijos mokiniai,  visada pasižymintys išradingumu bei išskirtiniais darbais. Ankstesniuose konkursuose būdavo pateikiama piešimo užduotis, tačiau konkurso rengėjai šiais metais norėjo pokyčių ir pateikė prozos, poezijos bei lėlių kūrimo temas. Esė ,,Mano žodis apie poeziją“ autorė  IIId klasės mokinė Ieva Miškinytė užėmė II – ą vietą,  puikiai pasirodė ir kitos mūsų gimnazistės:  Indrė Šarauskaitė iš IIa, Vilma Rugytė iš IIIf, sukūrusi lėlę, bei Kornelija Juknytė iš IIIb.

Renginyje buvo vyko ir koncertinė programa.  Jaunimas iš įvairių Lietuvos rusų mokyklų pristatė savo teatro pasirodymus, taip pat buvo galima išgirsti ir Aleksandro Puškino eilių bei pasiklausyti atliekamos rusų liaudies muzikos. Šis renginys kiekvienais metais žmones skatina prisiminti Aleksandrą Puškiną ir jo laiko išbandymus įveikusią kūrybą, todėl belieka tikėtis, kad šis konkursas gyvuos dar ilgai bei toliau draugėn burs talentingus žmones.